ARGUMENTE CONTRA ORIGINII ANTICE A EVANGHELIILOR
Oricum, să nu fim nepoliticoşi. Noi am adus atâtea argumente
de-ale noastre, încât am uitat argumentele puternice ale academicienilor contra
originii vechi a Evangheliilor. Ele sunt în număr de trei:
(1) Evangheliile relatează izgonirea vânzătorilor din Templu.
“Dar nu a fost comerţ în acel templu”. Cum ştiu lucrul acesta doctorii în
ateism, nu se spune. Însă noi vom cita din Talmud, care cu siguranţă
constituie o referinţă acceptată în materie de probleme evreeşti şi o
autoritate mai înaltă în acest domeniu decât oponenţii mei. În tratatul “Sabat”,
pagina 15, se spune că, cu 40 de ani înainte de distrugerea templului, ceea ce
înseamnă exact în timpul vieţii lui Isus, existau prăvălii în interiorul său.
(2) “Biblia scrie despre o turmă de 2000 de porci în regiunea
Gadarenilor din Palestina, însă creşterea porcilor era interzisă evreilor în
vremea Vechiului Testament. Aşa dar nu puteau exista turme de porci în
Palestina”.
Ce părere ai tu, cititorule drag, despre logica concluziei
acestui argument? Fii respectuos! Vorbesc academicieni. Nu poate exista
criminalitate în ţara noastră pentru că legea o interzice. Nu poate fi nici o
ceartă între comuniştii chinezi, ruşi şi iugoslavi, din cauză că
internaţionalismul proletar o interzice. Oare acest fel de gândire ţine?
Afară de aceasta, Academia de Ştiinţe din Moscova trebuie să
aibă o secţie geografică, care să ştie că Gadara se află în Perea, la răsăritul
Iordanului, o regiune care propriu-zis nu aparţinea Palestinei şi care nu era
populată numai de evrei.
(3) Autorii Evangheliilor nu puteau fi evrei, deoarece ei nu
menţionează animale care trăiau în Palestina în vremea aceea, cum ar fi pisici
sălbatice, şacali şi pantere.
Încă un argument foarte convingător!
Cu aceeaşi logică eu aş putea afirma că “Manualul ateului” nu
a fost scris în Uniunea Sovietică, fiindcă nu se menţionează păduchii,
ploşniţele şi şoarecii, însă eu ştiu cât de mult au suferit creştinii din cauza
acestora în închisori, în primii ani ai teroarei.
Am fost drept faţă de adversarii mei. Am luat în consideraţie
şi argumentele lor referitoare la Evenghelii, nu numai ale mele. Acum este rândul
cititorului să judece valoarea lor comparativă.