CAPITOLUL 3
Meditaţia
transcendentală este ocultă şi necreştină
MT şi alte Mişcări orientale nu sunt pur
şi simplu neutre vizavi de revelaţia biblică: ele sunt ostile faţă de ea.
Premisa lor de bază e faptul că toţi oamenii trebuie să-şi dea seama că nu sunt
separaţi de Dumnezeu, ci că sunt Dumnezeu. Astfel, aceste Mişcări reprezintă
culmea idolatriei, adorarea de sine. Pentru a ajuta cititorul, am făcut o
comparaţie între afirmaţiile făcute în Biblie şi cele făcute de Maharishi, ale
cărui convingeri vedice sunt paralele celor avute de alţi guru.
Isus
Cristos
MT
|
Biblia
|
"Eu nu cred că Isus Cristos a
suferit vreodată sau că a putut să sufere. Omul care suferă de pe poziţia
suferinţei (adică omul neştiutor legat de iluzia că suferinţa există) vede Beatitudinea
lui Cristos ca o suferinţă" (Meditations of Maharishi Mahesh Yogi,
Bantam, 1968, p. 123).
|
"O, oameni fără pricepere, şi a
căror inimă este înceată în a crede tot ce au zis profeţii! Nu trebuia oare
ca să sufere Cristosul aceste lucruri şi să intre în gloria Sa?" (Luca
24:25-26).
|
Suferinţa
MT
|
Biblia
|
"Nici un om, nici un creştin n-ar
trebui să sufere vreodată... Biblia afirmă aceasta" (Meditations of
Maharishi Mahesh Yogi, Bantam, 1968, p. 63.).
|
"Bucuraţi-vă, dimpotrivă, de partea
pe care o aveţi la suferinţele lui Cristos... cei care suferă după voia lui
Dumnezeu să-şi încredinţeze sufletele Creatorului fidel, făcând ceea ce este
bine" (1 Petru 4:13,19).
|
Ocultismul
MT
|
Biblia
|
"Noi facem ceva aici... rugăciuni
concrete ca să... atragem atenţia acestor fiinţe superioare sau zei care
trăiesc acolo (în lumea spiritelor)" (Meditations of Maharishi Mahesh
Yogi, Bantam, p. 17-18).
|
"Să nu se găsească la tine
nimeni... care să aibă meseria de ghicitor, de astrolog, de prezicător, de
magician, de vrăjitor, nimeni care să ceară sfatul celor care cheamă
spiritele sau care ghicesc cuiva, nimeni care să întrebe morţii. Căci cine
face aceste lucruri este o grozăvie pentru Domnul" (Deuteronom
18:10-12). "Să nu ai alţi dumnezei înaintea feţei Mele" (Exod
20:3).
|
Natura
interioară a omului
MT
|
Biblia
|
"Omul interior este Divin, complet
Divin, plin de beatitudine..." (Meditations of Maharishi Mahesh Yogi,
Bantam, p. 157).
|
"Căci din interior, din inima
omului ies gânduri rele, imoralităţi sexuale, furturi, omoruri, adultere,
lăcomii, răutăţi, înşelăciune, desfrânare, privire invidioasă, blasfemia,
orgoliul, nebunia. Toate aceste lucruri rele ies din interior şi întinează
omul" (Marcu 7:21-23).
|
Am putea continua să adăugăm contrast după
contrast, dar obiectivul este atins: MT este anti-creştină, iar cel care se
asociază cu MT în Numele lui Cristos şi o practică este un om nehotărât şi
ipocrit.
MT şi
ocultismul
MT provine dintr-o tradiţie a
ocultismului: hinduismul, astrologia, spiritismul şi diversele practici oculte
sunt la modă în India de astăzi. Deşi nu practică cu adevărat magia, o foarte
mare parte din populaţia indiană crede totuşi în ea. Se pretinde că o parte
importantă a scrierilor hinduse a fost revelată în mod supranatural, într-un
fel asemănător celui prin care un medium primeşte mesaje în mod clarvăzător din
partea spiritelor (adică a demonilor, cum au observat Gasson şi alţii).1
Tehnicile yoga sunt recunoscute şi aplicate de către toate şcolile de ocultism.
Maharishi spune că MT "... este tehnica prin care cineva devine
yoghin". Baza întregului ocultism - o dorinţă de a dobândi o forţă şi o
cunoaştere supranaturală opuse voinţei lui Dumnezeu - este limpede prezentă în
ocultismul hindus, yoga şi MT.
Maharishi spune că MT aduce puterea
absolută şi cunoaşterea ocultă - baza viselor ocultiştilor. Puţini oameni îşi
dau seama că ceremonia de iniţiere în MT prezintă numeroase analogii cu
ritualul magic de tip ocult. Scopurile şi metodele însele sunt asemănătoare: să
intri în contact cu nişte "fiinţe superioare" sau cu nişte puteri
pentru a satisface dorinţa ocultistului prin primirea de putere din partea
demonului sau a "dumnezeului". O lectură atentă a celor douăzeci de
pagini pe care le conţine manualul secret al instructorilor de MT (The Holy
Tradition), ca şi paginile 38-39 din Meditations of Maharishi şi din
comentariul său Bhagavad Gita (3:9-13 şi 4:24-25) arată asemănările. În cele
două cazuri, există purificarea ceremonială a atmosferei. În cadrul unui ritual
magic, ea serveşte la alungarea influenţelor nedorite, adică a spiritelor rele.
Există purificarea spiritului şi trupului participantului. După purificarea
atmosferei exterioare şi celei interioare începe Invocarea. Atunci, sunt
invocaţi zeii şi maeştrii, fie ei hinduşi sau egipteni, şi se stabileşte o
legătură metafizică între ei şi cel care îi invocă. Spiritul individual este
legat de domeniul spiritului cosmic sau Absolutul. Potrivit The Holy Tradition
a MT:
"Scopul acestei invocaţii e să acorde
spiritul activ îndreptându-l spre marii Maeştri (divinităţi), spre natura
esenţială a cunoaşterii de către ei a Fiinţei Absolute. La acest nivel, mantra
este captată şi transmisă noului iniţiat, conducându-i astfel conştiinţa spre
acelaşi câmp al Fiinţei transcendentale... de mai multe ori, astfel ca abundenţa
(puterea) ei să fie incorporată tot mai mult în viaţa iniţiatului".
Legăturile
metafizice: vehicule ale puterii oculte
Legăturile metafizice se stabilesc ca
vehicule ale transferului puterii oculte (Shaktipat), prin intermediul
ritualului de iniţiere în MT, instructorului sau iniţiatului. Ceremoniile
comportă abandonul complet al participantului - fie divinităţii care îl va
poseda din clipa ritualului magic, fie gurului Dev, "mort" pentru MT.
În cele două cazuri, se face uz de tămâie. Nu suntem siguri de utilitatea voită
a tămâiei în MT (deşi uneori prezenţa demonilor este însoţită de un miros
deosebit de neplăcut), dar în cadrul ritualului magic are un efect psihologic
şi pare că este în stare să permită demonilor să ia o formă tangibilă, aşa cum
fac ritualurile cu sânge folosite în aceleaşi scopuri. În cele două ceremonii
se repetă în mod continuu o mantră (puja, adică ritualul de iniţiere, este
alcătuit doar dintr-o singură mantră). În cazul magicienilor, sco-pul e de a
provoca o nebunie trecătoare, "nebunia blândă", care culminează cu
pierderea raţiunii şi posedarea iniţatului de către "dumnezeu". După
cât se pare, posedarea nu are loc cu ocazia iniţierii în MT.
În cele două cazuri există nişte mişcări
fizice rituale, memorizate, care însoţesc ceremonia; în MT, acestea nu sunt
executate decât de către instructor. În cele două cazuri, participantul resimte
un val de forţă metapsihică; în general, lucrul acesta nu se întâmplă decât în
cazul instructorului în MT. În cele două ceremonii se regăseşte un altar pentru
închinare, ofrande care sunt puse pe el şi faptul de a îngenunchia înaintea
altarului. Adesea, cu ocazia ritualului magic, există ceva pe altar, în scopul
de a lega metapsihic spiritul persoanei de vechea tradiţie - o relicvă
străveche, fotografia unui templu, etc. Scopul e de a lega spiritul de
cunoaşterea ocultă a tradiţiei care este invocată, conducând la putere ocultă
şi la cunoaştere.
În MT, fotografia pe altar care îl
reprezintă pe gurul Dev, "yantra", e asociată cu mantra pentru a
"realiza cu succes desensibilizarea spiritului faţă de orice sistem de gândire
străin şi transplantarea spiritului unui sistem cultural într-un
altul..."Yantra şi mantra sunt folosite ca să se producă stări mintale
pasive şi... receptive din punct de vedere psihic, aşa cum se face într-un mare
număr de secte. Însuşi termenul de "Brahma" înseamnă "puterea
activă conţinută într-un farmec magic".
Cu ocazia ritualurilor magice, se
recunoaşte uneori necesitatea destinderii spiritului şi trupului prin aceea că
nu se respiră decât printr-o nară (tehnică avansată în MT), ca şi prin
utilizarea anumitor tipuri de ritmuri proprii la anumite sunete (de exemplu,
mantrele) pentru a influenţa lumea astrală. În MT:
"Noi facem aici ceva preluat de la
riturile vedice, nişte litanii particulare şi specifice pentru a produce un
efect în cealaltă lume, pentru a atrage atenţia acestor fiinţe superioare sau
dumnezei care trăiesc acolo. Întreaga cunoaştere a mantrelor sau imnurilor
Vedelor este consacrată legăturii cu omul, comunicării omului cu fiinţele
superioare în diferitele straturi ale creaţiei".
Maharishi spune că este ceva foarte
binefăcător să contactezi aceşti dumnezei, ba încă este chiar un păcat să n-o
faci. Ei sunt mai mult decât nişte puteri impersonale ale naturii, aşa cum se
pretinde. Maharishi le numeşte "fiinţele cele mai evoluate".10
Pasivitatea
mintală - şi mediumnitatea
MT îl mai pune pe individ şi într-o stare
de imobilitate fizică şi (din punct de vedere mintal) într-o stare de
pasivitate profundă; într-o atmosferă ocultă, acestea sunt cele două condiţii
fundamentale ale mediumnităţii (stării de medium). Imobilizarea fiziologică
poate fi într-un anumit mod mai profundă decât somnul.11 Yogananda observă că
iniţial conştiinţa cosmică nu poate fi păstrată "decât în stare imobilă de
transă". Cu toate că Maharishi, în acord cu cei mai mulţi guru, avertizează
împotriva mediumnităţii ca fiind o cale spirituală "inferioară", ei o
înlocuiesc adesea cu alte forme de spiritism şi, din această cauză, un anumit
procent din cei care meditează riscă să ajungă spiritişti. Fostul medium
Raphael Gasson descrie modul în care devine cineva medium:
"În toate cazurile, persoana învaţă
să-şi destindă trupul şi să-şi păstreze mintea fixată asupra unui lucru până ce
a atins o stare care ar putea fi considerată ca fiind autohipnoză şi
pasivitate, ceea ce face ca acea persoană să nu mai gândească singură. (Aceasta
este în esenţă MT). Persoana devine un automat prin care spiritele acţionează
profitând de pasivitate."
Totuşi, e adevărat că starea mintală
descrisă de mediumi în timpul transelor lor este asemănătoare cu gradele înalte
ale MT: unitatea tuturor lucrurilor, non-existenţa conceptelor de timp, etc. De
fapt, stările descrise de Maharishi sunt apropiate de cele descrise de mediumi
precum doamna Willett şi Eileen Garrett.
Trebuie să mai remarcăm că o întoarcere
progresivă la conştienţa normală este absolut necesară, fie în cazul
mediumnităţii, fie în cel al MT, ca să nu aibă loc un şoc ce ar putea duce la
violenţă dacă transmiterea din adâncimile spiritului până la starea normală e
prea bruscă. Sri Krishna Prem ne avertizează că din meditaţie pot rezulta
"stări parapsihologice periculoase de tip medium sau disocieri neurotice
ale personalităţii", chiar nebunie, dacă sunt îndeplinite anumite
condiţii; nici una dintre acestea nu este amintită în MT.
Existenţa demonilor este dovedită în mod
foarte adecvat de către Biblie şi documentele oculte. A refuza să creadă în
existenţa lor face ca individul să devină prada manipulărilor lor. Chiar un
cercetător în parapsihologie ca Dr. Elmer Green de la Menninger Foundation,
unul dintre cei mai mari neuropsihiatri din Statele Unite, spune că mărturia a
mii de ani de experienţă nu trebuie luată în mod uşuratic; remarcând pericolele
foarte reale, el avertizează că explorarea metapsihică poate face ca individul
să ajungă în "atenţia unor fiinţe care sunt, în parte, răuvoitoare, crude
şi viclene". Ele pot obseda şi chiar poseda oamenii prin dislocarea
sistemului lor nervos şi prin ţinerea sub control a creierului lor. Faptul că însuşi
Dr. Green îi invită pe oameni să se intereseze de domeniul metapsihic (de
exemplu, în cartea Beyond Biofeedback) ar trebui să constituie un avertisment
pentru toţi, arătând cât de uşor pot fi deschise porţile oculte, pentru ca apoi
să nu mai poată fi închise.
MT prezintă cazuri de contact cu
spiritele. În hinduism, Maestrul decedat reapărea adesea discipolului pe care
şi l-a făcut ca să-l ajute din punct de vedere psihic. Aşa s-a întâmplat de
multe ori cu Yogananda, fondatorul organizaţiei Self Realisation Fellowship, cu
Shankara, şi bănuim că la fel a fost şi în cazul lui Maharishi. Se zice că două
dintre cărţile lui Maharishi sunt "binecuvântări din partea" gurului
Dev. În comentariul făcut la Bhagavad Gita, înţelepciunea conţinută era
"un dar" al gurului Dev, şi el îi era "inspiraţia şi lumina
directoare". Trebuie să notăm un lucru: Maharishi afirmă că este benefic
contactul cu cei morţi, deoarece în felul acesta se primeşte benedicţia şi
ajutorul lor.
Declaraţiile lui Lutes cu privire la
apariţiile gurului Dev şi ale lui Maharishi unor victime ale sinuciderii, într-o
existenţă ulterioară, arată că în MT contactul cu spiritele este ceva
acceptabil. Maharishi îi încurajează chiar şi pe nişte copii să intre în
contact cu morţii, şi această încurajare este una dintre cele mai necugetate.
Lucrul acesta este spiritism, şi când cineva îi încurajează pe nişte adulţi
să-l practice, ca să nu mai vorbim de copii, este ceva deplorabil. Biblia
(Deuteronom 18:9-14), ca şi numeroşi teologi şi psihoterapeuţi au avertizat cu
privire la pericolele prezente. Dr. Koch a zis: "Istoria familiilor şi sfârşitul
acestor practicieni oculţi sunt, în multe cazuri aduse la cunoştinţa mea, atât
de tragice, că nu se poate vorbi despre nişte coincidenţe".
MT şi
posedarea demonică
Deşi nu s-a făcut cunoscut publicului larg
posedarea adevărată datorată MT, există cazuri cunoscute. Ocultiştii înşişi
avertizează că cei care caută fără să ştie ce caută pot deveni primele ţinte
ale spiritelor rele. Meditaţia de genul non-MT, totdeauna orientală, a
ocazionat posedarea şi stări apropiate de nebunie. Meditaţia, inclusiv MT,
poate produce scrierea şi pictura automată, fenomene care nu pot avea loc fără
demonizare. Este de remarcat că înşişi demonii, cu care comunică mediumii, îşi
încurajează subiecţii să practice meditaţia de tip oriental - zicând chiar că în
ea se găseşte însăşi cheia contactului cu spiritele. Această meditaţie este
uneori absolut paralelă cu genul MT, completată cu utilizarea obligatorie a
mantrelor.
Este oare o coincidenţă că unele dintre învăţăturile
spiritelor sunt absolut paralele cu unele dintre cele ale lui Maharishi? În MT
eşti sfătuit să te aşezi comod şi să laşi pur şi simplu "să se producă tot
ce se întâmplă de la sine în timpul practicării meditaţiei". Din cauza
acestei "deschideri" faţă de starea pasivă nu se poate respinge
posibilitatea posedării demonice. Kent Philpott, în cartea sa Manual of
Demonology and the Occult, dă cel puţin un exemplu de posedare demonică legată
de MT şi spune că a găsit numeroase exemple de persoane din clasa socială de
mijloc care au ajuns posedate de demoni ca urmare a exerciţiilor yoga, a
meditaţiei, a "conştienţei mărite" (mind awareness) sau a
participării la "grupe de dezvoltare" (expansion groups). Dough Shah
s-a născut în India, unde şi-a făcut studiile; el spune că posedarea de către
un spirit rău în MT "este o posibilitate foarte reală". El observă că
în India "ântreaga fiinţă a celui care se închină" poate fi posedată
de dumnezeul înaintea căruia se face închinarea cu ocazia ritualurilor Puja.
Deoarece mantrele MT reprezintă nişte zei
hinduşi sau închinarea înaintea lor, lucrul acesta trebuie să-i pună în gardă
pe cei care meditează. Noi am vorbit personal şi îndelung cu un adept al MT
care, cu ajutorul unei proiecţii astrale produsă de MT, a intrat în contact cu
spirite extrem de răutăcioase care îl băteau fizic la cea mai mică neascultare.
Ei îi ţineau literalmente sub control viaţa, şi el nu putea face nimic fără
permisiunea lor. Ei l-au avertizat clar cu privire la urmările unei conversaţii
cu un creştin. Aceasta s-a petrecut doar după şase luni de MT. Instructorul de
MT Dave Birdsell din Connecticut (Statele Unite) a declarat că nu este ceva
neobişnuit ca nişte adepţi avansaţi să aibă experienţe metapsihice în care
nişte obiecte sau persoane se contopesc cu ei.
Din faptul că Maharishi este medium, nu e
de mirare că el îi încurajează pe oameni să dezvolte facultăţi metapsihice prin
MT. Este limpede că Maharishi cunoaşte bine termenii oculţi, şi se zice că are
capacitatea de a citi gândurile, de a practica telepatia şi percepţia metapsihică
a unor "aureole" în jurul capului unor oameni şi probabil multe alte
lucruri. Este interesant că Idries Shah, o autoritate cunoscută în materie de
magie orientală, zice:
"Este adevărat că sadhu (oameni
sfinţi din India) pretind că puterea lor metapsihică vine exclusiv de la
spirite; în ei înşişi, ei nu posedă capacităţi deosebite în afară de cea a
concentrării."
Maharishi nu face excepţie, deşi poate
nega lucrul acesta.
Undele
cerebrale din MT - Conştienţa cosmică
Cercetări recente par să indice că electroencefalograme
obţinute în timpul meditaţiei de tip transcendental au multe puncte comune cu
traseele encefalografice înregistrate cu ocazia telepatiei reuşite. Astfel, MT
ar putea produce unde cerebrale cu o frecvenţă care conduce la telepatie sau la
alte puteri oculte. Puterile metapsihice sunt produse fie prin spirite
demonice, ca pentru Idries Shah, fie poate prin faptul că demonii deschid un
potenţial interzis în om, potenţial pe care-l ţin sub control şi-l manipulează
după plac.
Puterile metapsihice sunt universal
utilizate în opoziţie cu voia lui Dumnezeu, căci ei nu-L onorează niciodată pe
Isus Cristos, iar mediumii şi ocultiştii nu se interesează niciodată de
revelaţia biblică. Majoritatea mediumilor admit că puterile lor metapsihice
le-ar fi luate dacă le-ar folosi în afara condiţiilor stipulate de spirite,
condiţii care îi fac pe mediumi să creadă că "fac bine". De fapt, ei
fac mult rău, căci întrebuinţează o putere care este demonică şi nu divină.
Edgar Cayce este un excelent exemplu de acest
fel. Contrar judecăţii sale deliberate, el a dezvoltat facultăţi metapsihice a
căror origine o bănuia a fi satanică, dar el le-a folosit pentru
"binele" pe care-l îndeplineau. El a ruinat mii de vieţi, inclusiv a
sa. La ora actuală, oamenii sunt puţin dispuşi să creadă că Satan ar da putere,
pace, etc. aproape indiferent cui, doar pentru a-l abate de la adevăr. De fapt,
spiritele rele se deghizează adesea sub forma unor spirite bune şi fac lucruri
bune pentru oameni ca să-i înşele în ceea ce priveşte adevărul biblic şi
salvare (2.Corinteni 11:13-15). Facultăţile metapsihice dau iluzia
spiritualităţii, dar n-au nimic de a face cu adevărata spiritualitate. (Pentru
o expunere excelentă a acesteia din urmă, vezi Francis A. Schaeffer, True
Spirituality - Adevărata spiritualitate, Ed. Agape).
Se recunoaşte în general că MT produce,
mai devreme sau mai târ-ziu, spectrul complet al facultăţilor metapsihice.
Proiecţia astrală, experienţele din vieţile anterioare, contactul cu spirite şi
multe altele fac parte din facultăţile metapsihice produse de MT; ele sunt
obţinute la nivelul conştienţei cosmice sau chiar mai devreme. Maharishi îi
invită pe toţi oamenii "să se ridice şi să înceapă să practice meditaţia
cu caracter transcendental" pentru a dezvolta aceste facultăţi, pretinzând
că ele pot fi uşor dezvoltate de către MT. Este o atitudine dintre cele mai
necugetate din faptul că aproape toţi yoghinii şi ocultiştii pun în gardă împotriva
pericolelor prezente, deşi ei înşişi le sunt adesea victime.
Puterea
corupe
Facultăţile metapsihice sunt curse tăioase
care sfâşie şi fac zob spi-ritul celor care decid să se lase pe mâna lor.
Istoria ocultismului este presărată cu relatări privitoare la glorificări de
sine, stări mintale regresive, posedare demonică, stare de boală, vieţi
ruinate, nebunie, sinucidere. Dacă puterea corupe, puterea supranaturală corupe
la superlativ, şi numai cei nesocotiţi nu fac nici un caz dintr-un asemenea
avertisment.
În fine, în scrierile lui Maharishi se
găsesc concepte ca cele din "Akashic Records" care constituie un
vechi punct de sprijin al ocultismului şi magiei. Din faptul că se crede că
aceste Akashi Records sunt un domeniu de cunoaştere ocultă care poate fi
captată în mod metapsihic, ele pot servi cu uşurinţă de acoperire inspiraţiei
demonice. Maharishi încurajează de asemenea o mişcare mondială de
parapsihologie şi ocultism - ceea ce nu e deloc de mirare, deoarece scopurile
lor şi cele ale MT sunt aceleaşi - puterea şi cunoştinţa supranaturală în
opoziţie cu voia lui Dumnezeu. Faptul de a face lucruri opuse voii lui Dumnezeu
n-a fost niciodată fără pericol şi nici nu va fi vreodată (Apocalipsa 21:8).
Iată mărturia în favoarea creştinismului, şi ea ar trebui examinată.
Cercetarea spirituală într-un mod orbesc
şi negândit este extrem de periculoasă. Eric Utne, editor şi redactor şef al
ziarului The New Age Journal, zice:
„Este limpede că cercetarea spirituală a
atins proporţiile unei tendinţe naţionale. Toată lumea pare să caute răspunsul.
Acesta a fost cazul populaţiei Germaniei în timpul anilor douăzeci, în care
fascinaţia pentru lucrurile oculte era generală şi în care proporţia de guru
hinduşi pe cap de locuitor era chiar mai ridicată decât în Statele Unite la ora
actuală”.
Lucrări precum The Occult and the Third
Reich de Angebert, The Spear of Destiny de Ravenscroft, The Occult Reich de
Brennan şi altele arată clar că nazismul era parţial fondat şi susţinut de
ocultismul şi misticismul oriental de gen MT. Hitler era de fapt fascinat de
misticismul oriental. El era un medium posedat ale cărui idei privitoare la o
rasă superioară erau mai curând bazate pe experienţe personale de
"conştienţă superioară" decât pe filozofia lui Nietzsche.
Lecţia este limpede. MT şi religiile
orientale deschid în mod virtual uşa ocultismului şi unei elite metapsihice în
societatea noastră. Să lăsăm uşa închisă.
Un ultim cuvânt cu privire la MT:
Promisiunea
pe care orice instructor al MT trebuie s-o semneze
Sfinţiei
Sale Maharishi Mahesh Yogi
Am
privilegiul, Maharishi, să promit că voi preda Principiile şi Practicile
Meditaţiei Transcendentale doar ca instructor-angajat de... care mă acceptă ca
atare; promit să consider învăţătura prin fideicomis pentru tine, dragă
Maharishi, şi... să nu folosesc niciodată învăţătura altfel decât ca instructor
al... sau al altor organizaţii fondate de tine în scopul de a continua lucrarea
ta de răspândire a Meditaţiei Transcendentale pentru binele Umanităţii; ca
instructor al... voi primi compensaţiile decise de mine însumi şi... prin scris
şi exceptând ceea ce a fost decis prin scris nu pretind să primesc nici o altă
compensaţie financiară, dar sunt deplin compensat de dragostea şi bucuria pe
care o primesc prin muncă, prin uşurarea suferinţei pe care aş putea s-o aduc
şi prin Înţelepciunea pe care o obţin, o explic şi o îndrăgesc. Pentru înaintarea
acestei promisiuni, recunosc că înainte de a primi instrucţia nu aveam nici o
cunoaştere prealabilă a unui asemenea sistem de Învăţătură, că nu există nici o
altă sursă disponibilă de unde poate fi obţinută cunoaşterea unei asemenea învăţături,
că o asemenea cunoaştere mi-a fost transmisă prin încredere, că o asemenea
instrucţie este secretă şi unică. În plus, recunosc că în calitate de Ghid de
Meditaţie şi iniţiator sunt o verigă în lanţul de organizaţii pe care le-ai
fondat, şi că pentru a păstra puritatea învăţăturii şi mişcării ai stabilit cu
înţelepciune regula ca, dacă voi înceta vreodată să predau Meditaţia
Transcendentală la... sau în alte organizaţii fondate de tine însuţi, voi putea
fi împiedicat, printr-un mijloc potrivit, de a folosi Învăţătura secretă a
Meditaţiei Transcendentale care mi-a fost transmisă.
Am
avut şansa, Guru Dev, să fi fost acceptat în serviciul Sfintei Tradiţii şi
pentru propagarea Luminii lui Dumnezeu tuturor celor care au nevoie de aceasta.
Îmi asum cu bucurie responsabilitatea de a respecta Sfânta Tradiţie în toată
puritatea ei aşa cum mi-a fost ea dată de Maharishi şi promit pe altarul tău,
Guru Dev, ca din toată inima mea şi din tot sufletul meu să lucrez totdeauna în
cadrul organizaţiilor fondate de Maharishi. Cât despre tine, Maharishi, promit
că, în calitatea mea de Ghid de Meditaţie, voi fi fidel în orice lucru conform
încre-derii pe care ţi-ai pus-o în mine.
Jai
Guru Dev