CAPITOLUL 3
A
URMA PE ISUS ŞI RUGĂCIUNEA ÎN MOD ACTIV SAU PASIV
Un
misionar care a lucrat câtva timp în India, mi-a istorisit mie personal: dacă
cineva merge în India la o ghicitoare, ea spune în primul rând: "Goleşte-ţi
mintea!". Astăzi se aude tot mai adesea despre guru, învăţături
meditative, terapeuţi (călugări evrei din Egipt în primul veac după Cristos),
grupe care se ocupă cu dinamica şi alte propuneri ca: "Deschide-te",
"Lasă-te să cazi", "Goleşte-te, afundă-te", "Lasă-te să
aluneci", etc. În afară de acestea hipnotizorul sau spiritistul cere să te
predai pur şi simplu în mod pasiv unei alte voinţe sau duh. Acest lucru îl
spune orice hipnotizor, că el nu poate să reuşească nimic, dacă cineva în mod
voit i se împotriveşte în mod activ.
A urma pe
Isus şi rugăciunea sunt tocmai opusul absolut al propunerilor mai sus amintite.
În Biblie ni se spune: Luptaţi, cereţi, căutaţi, bateţi, urmăriţi, împotriviţi-vă,
fugiţi, apropiaţi-vă de Dumnezeu, deci opusul pasivităţii este vegheaţi sau
fiţi treji.
Aceste
două fapte de bază trebuie aici în mod special să fie puse faţă în faţă. Duhul
Sfânt luminează mintea şi activează voinţa noastră, duhul înşelător însă
întrerupe mintea şi acţionează - după cât de diferită este infiltraţia - în mod
puternic constrângerea. Duhul Sfânt te face veghetor, duhul înşelător te face
pasiv.
Duhul
Sfânt influenţează inima omului (Romani 5:5), duhul care rătăceşte se foloseşte
de trupul omului (de firea veche).
Duhul Sfânt
acţionează controlul de sine. În Galateni 5:22 sunt enumerate roadele Duhului,
între care este amintita şi roada "enkrateia" adică înfrânarea
poftelor, care poate să fie redată cu alte cuvinte şi prin controlul de sine.
Duhul înşelător caută el să aibă controlul direct, Duhul Sfânt însă lucrează în
aşa fel ca eu să fiu capabil să mânuiesc tot mai bine această maşinărie, ca să
pot gândi tot mai lămurit, însă El niciodată nu va face direct întreruperea.
Acest lucru ar ţine de domeniul constrângerii. Dumnezeu însă respectă
orânduirea Sa în creaţie şi S-a mărginit aici pentru că El Îşi iubeşte creaţia
Sa şi nu vrea să-l manipuleze pe om.
Unele
exemple lămurite trebuie să demonstreze aceste ilegalităţi. În cartea
"Relaţii cu lumea spiritelor" spiritistul Greber sub titlul
"Instruirea mediumului" scrie următoarele:
"El
începe cu o rugăciune scurtă, face o lectură din Sfânta Scriptură şi cugetă
asupra celor citite. După aceea, cum s-a arătat mai înainte, el ţine mâna sa în
care are un creion deasupra unei coli de hârtie şi stă liniştit în aşteptare,
fără nici o încordare spirituală. Dacă este constrâns la a scrie pe hârtie
gânduri, care îi sunt inspirate cu mare precizie, atunci el le scrie. Dacă mâna
lui este pusă în mişcare printr-o putere străină atunci el cedează".