Subtila seducere a Bisericii > 21. John Wimber şi „al treilea val” al Duhului Sfânt


CAPITOLUL 21
JOHN WIMBER ŞI "AL TREILEA VAL" AL DUHULUI SFÂNT

Această percepere a unei călduri, respectiv a unei fierbinţeli, este surprinzător de des amintită în cartea publicată de John Wimber şi anume: "Al treilea val al Duhului Sfânt". Astfel scrie soţia sa Carol despre pretinsa venire a Duhului Sfânt: "Dar eu am ştiut că Dumnezeu venise la noi. Eu eram atât de fericită pentru că mă rugasem atât de mult pentru puterea lui Dumnezeu. Eu mi-am închipuit-o puţin altfel, însă Dumnezeu ne-a dat puterea Sa astfel: "M-am ridicat am mers încolo şi încoace şi mi-am ţinut mâinile în apropierea oamenilor care zăceau la pământ. Eu puteam simţi puterea care ieşea din trupurile lor şi era aşa ceva ca o fierbinţeală sau electricitate".

În legătură cu aceasta este demn de remarcat că şi catolicii care pretind că au fost vindecaţi de Maria, "regina cerului", şi ei experimentează aceleaşi simptome însoţitoare. Un olog care fusese vindecat la "Lourdes" (Franţa) istoriseşte cum el a simţit în tot trupul o puternică fierbinţeala. După aceea el s-a putut scula din scaunul său pe roţi.

Nu este oare surprinzător faptul că John Wimber în cartea sa "Evanghelia împuternicită" aminteşte chiar de "Lourdes" într-un sens pozitiv? După spusele sale Lourdes trebuie să fie un loc unde se experimentează minuni semnificative din partea lui Dumnezeu.

În aceeaşi carte, cel mai cunoscut evanghelist al Americii declară: "Uneori am dureri în diferite părţi ale trupului. Acest lucru îmi arată ce boli vrea Dumnezeu să vindec la alţii".

Nici pentru acest lucru nu există paralele biblice, totuşi astfel de fenomene ale vindecătorilor spiritişti ne sunt cunos­cute. De la credinţa într-un Dumnezeu personal al Bibliei, se observă din ce în ce mai mult apariţia unei influenţe nepersonale de putere care se exteriorizează în primul rând în mod fizic. În cartea "Al treilea val al Duhului Sfânt" care de altfel expune o adevărată mină de astfel de fenomene, soţia sa relatează următoarele: "John s-a plimbat prin cameră şi s-a rugat pentru noi. Din mâinile sale radia o putere incredibilă. Când el atingea oamenii, aceştia cădeau pur şi simplu jos. Pentru John era ca şi cum din mâinile lui curgea o putere spirituală, la fel ca şi electricitatea. Era pentru prima data că John simţea de fapt cum puterea ieşea din el".

După cum este expus mai sus, acest duh care din nefericire este privii ca pretins Duh Sfânt, nu ţine seamă de personalitate, respectiv de controlul de sine al omului. Astfel Carol istoriseşte despre soţul ei imediat după aceasta, următoarele:

"John merse spre frigider pentru că voia să bea un pahar cu lapte. În timp ce îşi turna laptele în pahar el spuse: ‚Eu cred că atunci când înveţi Cuvântul lui Dumnezeu, atunci când Duhul Sfânt...’ John nu şi-a mai putut continua gândurile. Când a spus ‚Duhul Sfânt’ i s-au înmuiat picioarele şi abia a mai putut să se ţină de masă. Laptele s-a împrăştiat peste tot. El se uita surprins şi râzând spre mine spuse: ‚Eu cred că noi vom mai trăi unele lucruri, Carol!’".

Redăm încă un exemplu de astfel de fenomene în aceeaşi carte.

Terry Virgo, un predicator penticostal din Anglia, scrie despre o întâlnire de rugăciune în sudul Africii:

"În timp ce noi ne rugam pentru ei, căzu aşa deodată cu putere Duhul Sfânt. Unii dintre ei sub puterea lui Dumnezeu au căzut la pământ şi unii au începui să tremure. Un tânăr a fost azvârlit cu putere la pământ şi se zvârcolea încolo şi încoace. El se zbătea ca un peşte pe uscat. Era de necrezut că tocmai el singur să-şi provoace zvârcolirile corporale. Din seara aceea viaţa sa a căpătat o nouă strălucire". În acest exemplu vedem cum o altă putere îl controlează pe om.

Cum mijloceşte acum John pentru darul vindecării?

Noi am văzut, respectiv am amintit deja cum această putere se manifestă primordial în domeniul sufletesc-trupesc. Să lăsăm ca din această carte mult citată, cineva să vorbească şi anume pe acela care, literalmente, a experimentat acest lucru în propriul său trup.

Sub titlul vrednic de luat în seamă: "De acest lucru se poate râde", neozeelandezul Murray Robertson ne zugrăveşte înarmarea sa pentru slujba de vindecare în felul următor:

"Toţi aceia pe care Domnul îi cheamă în slujba de vindecare, vor observa în trupul lor o reacţie", a spus mai departe John Wimber. "Când ei observă acest lucru atunci ei să vină în faţă şi ne vom ruga pentru ei... Atunci mâna mea dreaptă a început să tremure foarte tare, aşa ca şi când ar vrea să oprească un burghiu cu aer comprimat... De aceea eu m-am dus în faţă. Pentru toţi care au venit în faţă s-a făcut rugăciune... În mine a izbucnit atunci un râs, dar pentru că acest lucru era cu totul nepotrivit pentru acel moment, m-am stăpânit. "Duhul va veni în valuri"spune John, "fiecare nou val va cuprinde mai mulţi oameni decât celălalt val". În primele rânduri unii oameni începură să râdă... Aceia care râseră deveniră liniştiţi, afară de mine. Eu personal nu mă puteam opri. În fine eu n-am mai putut sta pe picioare! Am căzut la început înainte apoi înapoi şi în sfârşit zăceam la pământ şi nu mai puteam de râs. Între timp am fost înconjurat de oameni, care se uitau la mine, căci le-am oferit o posibilitate de distracţie!... Am râs timp de circa 45 minute. Când în sfârşit m-am oprit, a venit la mine un coleg, un foarte bun prieten care mi-a pus mâinile pe cap şi a spus: "Doamne, dă-i şi mai mult din acest lucru". Şi eu a trebuit să mai râd încă timp de 45 minute. Atunci l-am rugat să nu se mai roage pentru mine căci mă dureau coastele de atâta râs".

Brite H. E. Alexander, întemeietorul "Acţiunii Biblice", scria încă cu câteva decenii înainte despre fenomenele spiritismului creştin, în mod lămurit, tocmai pentru a nu exista posibilitatea de exagerare:

"Nu ai avut tu încă niciodată senzaţii fizice, sufleteşti de extaz şi emoţii sufleteşti? Te-a cuprins vreodată un tremur neobişnuit? Ai fost aruncat la pământ şi ai rămas pe genunchi sau te-ai târât tu de jur împrejur crezând că stai sub înrâurirea Duhului Sfânt? Să fii încredinţat că în această clipă Satan a pus stăpânire pe trupul tău, total sau parţial şi că prin aceasta tu ai devenii un "medium" al duhului „îngerului de lumină"... Îţi închipui tu că aceia care te avertizează de această îngrozitoare primejdie, păcătuiesc împotriva Duhului Sfânt, prin aceea că ei s-ar împotrivi lucrării lui Dumnezeu?

Viaţa ta stă în directă legătură cu lumea duhurilor demonice şi aceasta în numele lui Dumnezeu!"

Profesorul Peter Wagner a fost acela care l-a chemat pe John Wimber pentru o conferinţă la "Fuller Theological Seminary" California. După partea teoretică s-a desfăşurat imediat şi cea practica, adică slujba de vindecare. Influenţa lui John Wimber a câştigat prin aceasta o mai mare platformă. Astfel a luat parte la aceste cursuri şi renumitul psihiatru creştin DR. John White, autorul multor cărţi influente. Din nefericire şi el dovedeşte prea puţin din darul de deosebire a duhurilor, atunci când relatează în sens pozitiv despre vindecarea picioarelor rănile ale unui student: "Tânărul îşi ridicase faţa, ea strălucea puţin de transpiraţie. Pleoapele îi zvâcneau. După un timp capul şi braţele au început să-i tremure, la început încet, apoi tot mai tare. În curând tot trupul a început să-i tremure atât de tare încât se părea că-şi va pierde echilibrul şi va cădea la pământ. Cârja sa căzu cu zgomot la pământ şi doi studenţi alergară spre el să îl aşeze cu grijă pe podea, unde el începu să tremure tot mai tare... Între timp piciorul drept al tânărului bătea în toate părţile şi apoi a dat unei serviete o lovitură puternică încât aceasta a alunecat jos. Eu m-am îngrijorat pentru că piciorul stâng (pe care din greşeală l-am socotit rănit) era îndoit sub celălalt picior şi palpita în mod sălbatic. I-am rugat pe studenţii care stăteau mai aproape de tânăr să scoată cu grijă piciorul de sub celălalt. Când ei au încercat să facă acest lucru, se părea că şi ei au fost cuprinşi de tremur, astfel că n-au mai putut să-mi satisfacă rugămintea. După cinci sau şapte minute totul a încetat".

Între timp şi profesorul Peter Wagner, amintit mai înainte, a primit darul Duhului Sfânt iar botezul cu Duhul Sfânt l-a primit la Yonggi Cho.

Mai sus amintitul Peter Wagner, este profesor pentru creşterea adunării la Seminarul Teologic "Fuller School of World Mission" din Pasadena California. Lucrările sale privitoare la creşterea adunării sunt atât de numeroase şi de influente încât i s-a dat deja numele de "Mister Church Growth" (Domnul creştere de adunare). Influenţa lui Peter Wagner în mişcarea evanghelică mondială nu poate fi apreciată destul de mult. În contribuţia sa la cartea "Al treilea val al Duhului Sfânt" a lui John Wimber, se pot citi lucruri mai degrabă curioase cum ar fi faptul că el este în mod special ţinta atacurilor lui Satan. "Domnul m-a făcut să ştiu sigur că pe lista neagră a lui Satan eu aş sta destul de sus. În ianuarie 1983, după o convorbire spirituală cu John Wimber, a fost frântă puterea unui duh rău, care de ani de zile mi-a provocat dureri de cap, ce mă chinuiau cumplit. În martie Diavolul a încercat să mă omoare trăgându-mi de sub picioare o scară, de la o înălţime de 3 m de unde am căzut lovindu-mă cu capul de beton".

Imediat după aceea au urmat agresiuni pretinse ale duhurilor şi alte forme deosebite: "Această întâmplare a deşteptat în noi presupunerea că duşmanul a trimis în casa noastră duhuri rele. Lucrul acesta s-a dovedit mai târziu când soţia mea a văzut în fapt un astfel de duh în dormitorul nostru" .

Acest om încearcă acum datorită marii sale influenţe, să introducă în mod sistematic principiile slujbei de vindecare şi al creşterii adunării - cu semne şi minuni - în acele cercuri care nu au fost încă atinse de mişcarea carismatică. Ultima sa carte "How to have a healing ministry without making your church sick" (Regal 1988), tratează iarăşi tema despre "Slujba de vindecare" şi cum aceasta poate fi transpusă în practică de către adunare. Ediţia germană poartă titlul "Desţelenirea sănătoasă".

Într-o publicaţie recentă, Peter Wagner tratează tema "Territorial spirit and word missions" unde analizează în mod special activitatea demonică în legătură cu răspândirea Evangheliei. Acest articol conţine unele lucruri corecte şi demne de a fi luate în considerare. Fireşte însă se găsesc şi o mulţime de relatări şi întâmplări ciudate. Astfel el istoriseşte despre o sud-americancă cu numele de Rita Cabezas, a cărei slujbă constă în aceea de a studia numele şi icoana lui Satan. Nu vreau să descriu metodele ei, numai vreau să amintesc că totul a început prin practicile şi psihologia ei vastă şi de eliberare, iar mai târziu s-a desfăşurat până la primirea de cuvinte despre cunoştinţă şi descoperire. Ea a descoperit că direct sub Satan în lumea largă stau şase stăpâniri cu numele Damian, Asmodeo, Menguelesh, Arios, Beelzebub şi Hosferasteus. Sub fiecare există şase regenţe pentru fiecare ţară".

Apoi sunt enumerate şi cele şase nume care sunt corespunzătoare Statelor Unite ale Americii după cum urmează: Ralphes, Anorilho, Manchester, Apolion, Deviltook şi unul care nu este numit.

Aici vrea să se exprime în mod public că s-au recunoscut adâncimile lui Satan (Apocalipsa 2:24).

Evident devine însă evlaviosul spiritism după următoarea relatare pe care o face Wagner în legătură cu fascinantul "Triunghi al Bermudelor" pe care îl acceptă: "Kenneth McAll a petrecut mulţi ani ca medic misionar în China şi care s-a întors după aceea în Anglia ca psihiatru consultant. În China a început o slujbă de eliberare şi s-a angajat prin cercetări vaste şi publicare la această temă. În 1972, el şi soţia sa au călătorit cu vaporul prin Triunghiul Bermudelor. Multe vapoare şi avioane au dispărut acolo fără urmă însă ei credeau că lor nu li se poate întâmpla aşa ceva. Totuşi o furtună puternică s-a abătut asupra lor din care ei au fost însă salvaţi. Prin cercetările sale McAll a descoperit că în Triunghiul Bermudelor, vânzători de sclavi au aruncat peste bord circa 2 milioane de sclavi, care erau bolnavi sau prea slabi pentru a fi vânduţi, iar apoi ei şi-au însuşit banii de asigurare. El avea impresia că Dumnezeu l-a îndrumat să întreprindă ceva. McAll a adunat mai mulţi episcopi anglicani, preoţi şi alţi oameni din Anglia ca să ţină o sărbătoare jubiliară euharistică în 1977. O alta s-a serbat la scurt timp după aceea chiar pe insula Bermude. Intenţia declarată a fost de a se obţine eliberarea tuturor acelora care inoportun şi-au găsit sfârşitul în Triunghiul Bermudelor. Ca rezultat s-a ridicai blestemul de pe acesta. McAll relatează în 1982, că din momentul slujbei jubiliare până acum 5 ani, nu s-ar mai fi întâmplat nici o catastrofă neclarificabilă în Triunghiul Bermudelor".

Între timp Wagner a primit nu numai carisma vindecărilor ci şi darul special pentru a putea prelungi picioare scurte. Botezul său cu duh l-a obţinut de la Yonggi Cho, despre care se relatează în "Dictionary of the Penticostal and Charismatic Movements" şi că la pocăinţa sa Domnul Isus i-a apărut ca pompier.

Yonggi Cho este coreean şi pastorul celei mai mari biserici din lume. Cartea sa "A patra dimensiune" este însă mai mult - aşa cum o prezintă în mod impresionant Dave Hunt - o apologetică (sistem de apărare neîntemeiată a unei doctrine) a ocultismului respectiv prezentată sub o formă evlavioasă ţesută creştineşte. Astfel revistă engleză "Sword & Trowel" a scris un întreg articol despre tehnicile de vindecare ale lui Yonggi Cho sub titlul: "Vindecarea ocultă clădeşte cea mai mare biserică a lumii".



Persoane interesate