CAPITOLUL 19
EXISTĂ
VREO ÎNSĂRCINARE BIBLICĂ PENTRU A VINDECA?
Ca
dovadă biblică pentru însărcinarea de a vindeca, se citează pasaje din evanghelii
şi anume Matei 10:5 şi Luca 10:9. Acest lucru a fost însă înainte de Golgota şi
era în mod foarte vădit privitor la Israel în deosebi Matei 10:5-6. În porunca
pentru misiune din Matei 28 unde în opoziţie cu Matei 10, se spune în mod
lămurit a se merge acum la toate neamurile însărcinarea de vindecare dimpotrivă
nu este amintită.
Hotărârea
luată pentru biserică nu se găseşte în mod primordial în cărţile istoriei sau
în evanghelii (cuvântul biserică este amintit numai de trei ori în cele patru evanghelii).
De la Romani până la epistola lui Iuda nu este poruncii nici măcar o singură dată
ca credincioşii să vindece bolnavii.
De ce
oare la propovăduirea Evangheliei - chiar şi în Faptele Apostolilor - se oferă
ascultătorilor întotdeauna numai iertarea păcatelor şi nu se vorbeşte niciodată
despre vindecarea bolilor? Nu ar fi putut oare de exemplu Petru în casa lui
Corneliu să spună: "Despre acest lucru vorbesc toţi proorocii, că prin
Numele Lui toţi aceia care cred în El vor primi iertarea păcatelor" (Faptele
Apostolilor 10:43) şi apoi în sensul acesta să continue să primească vindecarea
de bolile lor?
Oare
apostolii să fi uitat să amintească o atât de importantă parte componentă a
poruncii de propovăduire?
În
special prima epistolă a lui Ioan, arată scopul venirii Domnului nostru Isus Cristos,
aminteşte avertismentul de a ne păzi de înşelare şi porunceşte să se cerceteze
duhurile. Aceasta epistolă arată criteriile biblice pentru cei credincioşi.
Acolo deci unde se aminteşte scopul venirii Domnului (1 Ioan 3:5,8) stă această
afirmaţie întotdeauna în legătură cu păcatul. Nici măcar o singură dată nu
scrie că Isus ar fi apărut pentru a vindeca bolnavii. În aceasta consta
iubirea: nu că noi am iubit pe Dumnezeu, ci că El ne-a iubit şi a trimis pe
Fiul Său ca jertfă de ispăşire pentru păcatele noastre (1 Ioan 4:10). Ar fi o
ciudată omitere dacă s-ar crede că trebuie pur şi simplu înţeles că biserica trebuie
să vindece.