Subtila seducere a Bisericii > 12. Infiltrare crescândă


CAPITOLUL 12
INFILTRARE CRESCÂNDĂ

Rădăcina influenţei întunerecului se extinde din nefericire prin păcate grele. Ocultismul, drogurile, depravarea sexuală, permit un tot mai mare atac asupra persoanei în cauză. Valuri de acest fel au izbit din nenorocire generaţia noastră. Prin aceasta s-a făcut posibil tot mai mult ca să se exercite o putere seducătoare care influenţează în mod direct. Ea acţionează şi asupra stării nervilor victimei sale. După unele fericite experienţe însoţite de viziuni frumoase sau audiţii, urmează destul de des o prăbuşire de nervi sau o dezechilibrare spirituală. Pe de altă parte se poate observa cum duhul de extaz sfârşeşte în carne (fire). După unele faze euforice şi supraspirituale care sunt însoţite de aparente inspiraţii şi vedenii evlavioase, urmează adeseori adultere sau devieri mai rele ale firii evlavioase.

În legătură cu aceasta se aminteşte de o scrisoare a lui Yung Stilling, care din cauza actualităţii ei trebuie să fie amintită aici, cu toate că ea este veche de aproape 200 de ani. Ea scria despre conducătorul celor care pe vremea aceea erau "inspiraţi" şi anume despre predicatorul Rock următoarele: "Eu am citit scrisorile lui Rock şi sunt convins din toată inima că el a crezut acest lucru în mod loial şi cinstit. Însă dragă frate, Duhul Sfânt nu se foloseşte de leşinuri, convulsii şi de pierdere de conştiinţă atunci când el vrea să lase să se vestească mărturii oamenilor. Eu am cunoscut multe persoane, femei şi bărbaţi care au primit astfel de convulsii şi apoi au intrat într-o stare când au rostit cele mai minunate şi mai sfinte adevăruri biblice, ba chiar au şi prezis lucruri viitoare care s-au şi împlinit în mod exact, însă treptat lucrurile s-au sfârşit în mod jalnic şi adeseori în mod ruşinos şi atunci s-a dovedit că a fost un duh înşelător care s-a transformat într-un înger de lumină".

În tot cazul, duhul străin poate fi în stare să folosească creierul câştigat ca un instrument, şi să audă vorbind vocile victimelor lor, ca să aibă vedenii etc. Acest lucru ia proporţii într-uri mod uluitor şi în literatura creştină. Viziuni, descoperiri cereşti, apariţii de îngeri şi a lui Isus şi lucruri asemănătoare se ivesc tot mai frecvent. Acţiunea liberă a lui Dumnezeu, nu trebuie însă restrânsă. Este sigur că El poate ca în cazuri speciale să cheme în mod perceptibil, însă astfel de evenimente constituie numai o excepţie şi nu regula.

Izvorul ocult este însă uneori prea evident. Doreen Irvine, pe vremuri regina vrăjitoarelor negre, s-a întors la Dumnezeu şi experimentează botezul cu Duhul Sfânt şi vorbirea în limbi. Mike Warnke, mai înainte agent şi preot al lui Satan, se întoarce la Dumnezeu şi experimentează de asemenea botezul sau cu Duhul Sfânt. Merlin Carothers, care avea relaţii în cercuri spiritiste, mai târziu are viziuni cum Isus îngenunchează înaintea lui şi este cârmuit în mod continuu spre arătări şi voci. Susom Atkins, fosta mireasă a lui Charles Manson, care altădată era încurcată în cele mai rele păcate oculte, se întoarce la Dumnezeu şi Isus iese înaintea ei în cea mai luminoasă aparenţă.

Dan Basham pe care l-am amintit deja, scrie în cartea sa "Izbăveşte-ne de cel rău", cum el fiind încă elev la şcoala biblică, şi pe când vorbea în limbi, frecventa fără să bănuiască şedinţele spiritiste. Practicile amintite de el mai sus pentru primirea botezului cu Duhul Sfânt, amintesc corespunzător, mai degrabă de spiritismul camuflat sub o formă evlavioasă sau pe acela al Erei Noi în ceea ce priveşte învăţăturile Bibliei.

Este timpul ca şi credincioşii să recunoască în sfârşit, ce fel de ilegitimitate se întâmplă de fapt aici şi pentru ce carismaticii au astfel de "rezultate" sub entuziasmul maniei otrăvitoare, pentru ce oamenii cu un trecut de drogaţi sau de ocultism se regăsesc atât de repede în cercurile carismatice, pentru ce aceste curente în ţările din lumea a treia şi înainte de toate în citadela spiritismului, America de Sud, prezintă o astfel de creştere fenomenală.

Chiar epistola către corinteni, care a fost scrisă din cauza lipsei de creştere a adunării, arată foarte lămurit ilegitimitatea amestecului. Cele două izvoare sunt desfrâul adică curvia şi închinarea la idoli. Astfel apostolul Pavel îi avertizează pe aceşti credincioşi pentru că ei erau încurcaţi în acestea şi pentru ca să se depărteze de destrăbălare şi de închinarea la idoli (1 Corinteni 6:18; 10:14).

Din cauza acestui amestec, corintenii puneau un accent special asupra vorbirii în limbi. Apostolul Pavel respinge totuşi acest lucru în expunerea sa din 1 Corinteni 14 în mod sistematic. Astăzi noi avem un val de pornografie şi ocultism şi corespunzător acestui lucru astăzi au revenit stările "corintene".

Această foarte înaltă formă a amestecului împotrivitor faţă de Dumnezeu, se găseşte în 1 Corinteni 5:5. Carnea (firea veche) acestor credincioşi este în ghearele lui Satan, şi totuşi Duhul prin pocăinţă este proprietatea Domnului. Dintr-un anumit punct de vedere, epistola aceasta este epistola standard a amestecului, care în mod alegoric este amintită sub formă de aluat care va dospi totul (1 Corinteni 5:6).

Astfel ca nu putem decât să fim de acord cu editorul "The Trumpet Sounds for Britain" David E. Gardner când el constata:

"Eu am ajuns la concluzia că şi un alt duh trebuie să fie la lucru în mişcarea carismatică, duh care în concluzie nu este Duhul lui Isus, chiar şi când Duhul Sfânt colaborează acolo".

Evenimentul pătrunzător pentru acest duh fals (rătăcit) este în mod frecvent, experienţa vorbirii în limbi, care este comparată cu darul biblic, dar care din nefericire pare să fie o imitaţie a ispititorului. Foarte mult îi revine acestui eveniment funcţiunea de treaptă ca să condiţioneze pe cei credincioşi pentru inspiraţii din lumea iraţională şi prin această lipsă a controlului de sine, care este legal de vorbirea în limbi şi care este în mod uluitor de natural, admisă de reprezentanţii acestor curente. Astfel lămureşte Wolfram Kopfermann într-un curs pentru vindecarea prin puterea duhului: "Darurile transraţionale nu sunt întipărite de către voinţă şi raţiune. Glossolalia este totodată şi un dar care creşte. Treapta este trecerea de la o încăpere la alta. Prin aceasta păşim într-o ţară unde trebuie sa părăsim terenul controlului propriu al gândurilor noastre. Din această cauză acest dar este atât de important pentru marea majoritate a creştinilor. Dacă au trecut peste acest prag atunci ei pot mai uşor să se roage şi pentru alte daruri de acelaşi tip, transraţional. De aceea este just ca aceste daruri în mişcarea carismatică să fie atât de apreciate".

Starea de necunoştinţă a multora din ziua de astăzi este destul de tristă, şi o cunoaştere a ilegitimităţii unui posibil amestec ca şi al fenomenului pasivităţii, ar putea descoperi unele legături şi să dea o înţelegere oarecare pentru a împiedica seducerea.



Persoane interesate