Criza integrităţii > Prefaţa autorului


PREFAŢA AUTORULUI

„Am ajuns de ocara vecinilor noştri, de batjocura şi de râsul celor ce ne înconjoară...
Nu-Ţi mai aduce aminte de nelegiuirile strămoşilor noştri,
Ci să ne iasă degrabă înainte îndurările Tale!...
Ajută-ne, Dumnezeul mântuirii noastre, pentru slava Numelui Tău!
Izbăveşte-ne şi iartă-ne păcatele, pentru Numele Tău!"
Psalmul 79:4, 8-9

Mi-a fost greu să scriu această carte, deoarece a tre­buit să am o atitudine critică faţă de unele lucruri dragi inimii mele. Aceasta întotdeauna doare.

Am păstorit trei Biserici şi mă doare că trebuie să arăt unde am falimentat în Biserică. Dacă unii necredincioşi vor citi această carte căutând după argumente, vreau să arăt clar că prefer să fiu un credincios care se străduieşte, într-o Biserică imperfectă, decât un păcătos perfect dar în afara Bi­sericii. Unul dintre Părinţii Bisericii a spus că Biserica este ceva asemănător cu corabia lui Noe: dacă n-ar fi judecata lui Dumnezeu de afară, n-ai rezista mirosului dinăuntru.

În calitate de autor, editor şi predicator la radio, am investit mult timp, bani şi energie, păstorind prin emisiuni, şi am multă înţelegere faţă de problemele publiciştilor şi producătorilor de programe la radio. Dar această înţelegere nu-mi ascunde faptul că lucrarea prin emisiuni are probleme, şi noi trebuie să prezentăm lucrurile în mod cinstit. Sper că nici unul dintre prietenii mei de la radio, televiziune sau de la edituri, nu se gândeşte că îi am în vedere pe ei. Credeţi-mă, pronumele pe care îl folosesc este noi şi nu ei. Vreau să scriu în calitate de martor şi nu de pe post de procuror. Noi toţi suntem implicaţi în aceasta. N-am nici o îndoială că aceasta va fi o carte incomodă pentru unii dintre cei ce o vor citi. Am încercat să scriu foarte atent şi cu compasiune; dar natura umană fiind ceea ce este, s-ar putea ca unii să înţeleagă greşit ceva din ce am spus eu. Veţi pierde ideea principală dacă veţi căuta în aceste pagini organizaţia cutare sau pastorul nu ştiu care. Această carte este despre noi toţi şi despre caza în care suntem. Nu este autopsia trupului altuia. Cartea ne vizează pe toţi cei ce ne mărturisim credinţa în Domnul Isus Cristos şi ne-am declarat slujitori ai Săi. Dacă sunt înţeles greşit, sunt înţeles greşit şi gata. Domnul cunoaşte inima mea şi El este Judecătorul final. “Este aşa de rău, atunci, să fii înţeles greşit?" s-a întrebat Emerson. Pitagora a fost înţeles greşit şi Socrate şi Isus şi Luther şi Copernic şi Galileo şi Newton. Deşi nu mă măsor cu ei, mă simt bine să ştiu că am o asemenea companie. Mulţumesc lui Dumnezeu pentru că am privilegiul să trăiesc în această epocă din istoria Bisericii Lui. Alt timp pe care l-aş fi ales să trăiesc, este epoca victoriană din Anglia, dar nimeni nu mi-a dat ocazia să votez. Îi mul­ţumesc lui Dumnezeu că mi-a permis să am o mică parte în lucrarea Lui, în timpul acestor ani şi să fiu asociat cu unii dintre titanii acestor zile. Ei au fost foarte amabili cu mine şi ar trebui să-mi arăt recunoştinţa, enumerând numele lor aici, dar n-o voi face. Dacă aş face-o, unii dintre ei ar fi surprinşi să descopere că sunt titani!

Sunt în cartea aceasta lucruri pe care am dorit de multă vreme să le spun şi le-aş fi spus chiar dacă n-ar fi apărut scandalul din mediul emisiunilor religioase de la TV. Pearlygate (*) nu este tema acestei cărţi; este doar evenimentul care m-a ajutat să-mi adun gândurile. La un serviciu de închinăciune de dimineaţă, în 1987, la congresul scriitorilor de cărţi creştine, am avut un mesaj din Neemia: „Reconstruire în ziua batjocurii", şi prietenul meu, Dr. Victor Oliver a stăruit să dezvolt această temă într-o carte. Victor nu poate fi refuzat, aşa că am cedat. Dacă aş fi ştiut atunci ce dureroasă va fi această experienţă, n-aş fi cedat atât de uşor.

Acestea sunt zile serioase pentru Biserică şi timpul este scurt. Ştiu că predicatorii spun aceasta încă de pe vremea apostolului Pavel, dar este adevărat că Dumnezeu ne-a dat o ocazie fără precedent să ducem Evanghelia lumii noastre. Însă noi nu putem să realizăm această lu­crare fără integritate personală şi organizaţională. Nu mă aştept să fiţi de acord cu tot ce am scris, dar aştept să vă plecaţi cu mine şi să spuneţi: “Doamne, sunt eu acesta?"

Din acest punct începe adevărata integritate.

WARREN W. WIERSBE

(*) Pearlygate: Scandalul provocat de stilul de viaţă, extravagant şi imoral, şi de incorectitudinea financiară a unor bine cunoscuţi tele-evanghelişti (Jim şi Tammy Bakker.etc.), de la emisiunea religioasă PTL (Praise The Lord). (N. tr.).



Persoane interesate