Boli evitabile > 7. Duşmanii fericirii sexuale


7. Duşmanii fericirii sexuale

Fiecare din noi cunoaşte povestea cu fiul lui Hamelin care a fermecat şi a ademenit ceata de copii cu o muzică irezistibilă şi încântătoare a flautului său. El a adunat copiii într-o peşteră şi aceştia nu au mai fost văzuţi niciodată.

Fiecare generaţie are un soi de flautişti fermecaţi. Pe la mijlo­cul acestui secol, unul dintre aceştia cutreiera străzile Americii cântând melodia plăcută şi amăgitoare a libertăţii sexuale. "Zăngănirile sale vesele şi însufleţite promiteau emanciparea de tradiţie" şi de "groaznica privare de libertate prin interdic­ţiile religioase". Au fost mulţi care au părăsit căminurile lor şi le-a plăcut să gonească pe străzi după această muzică atrăgă­toare. Flautistul nu avea nici fluier şi nici gesturi de legănare din şolduri ca ale unui cântăreţ de muzică rock-and-roll. El era un zoolog care a adunat unele statistici asupra temei sexuale, le-a zgâlţâit şi le-a bătut ca pe o tamburină.

Să aruncăm o privire asupra acestor statistici pe care acesta le-a adunat (Alfred C. Kinsey, Wardell B. Pomeroy, Clyde E. Martin and Paul H. Gebhard, "Sexual Behavior în the Human Female", Philadelphia, W. B. Saunders Co. 1953). El şi asocia­ţii săi au luat interviul a 5940 femei întrebându-le asupra detalii­lor iptime ale vieţii lor sexuale trecute şi prezente. Din aceste relatări, fluierarul nostru a exprimat în cifre procentajele de fe­mei angajate în una sau altă perversiune sexuală, procentajele acelora care au avut experienţe premaritale şi procentajele ace­lora care erau vinovate de legături extraconjugale. Din aceste procentaje el a tras unele concluzii.

Autorităţile şi specialiştii au făcut obiecţiuni faţă de această expunere şi s-au opus concluziilor pe care le-a făcut Dr. Alfred C. Kinsey.

În primul rând, Kinsey a interogat numai una din fiecare pa­trusprezecemii de femei din SUA.

În al doilea rând, aceste femei nu erau cu siguranţă tipul me­diu de femeie americană, din cauză că în acest eşantion anor­mal, raportul femeilor nemăritate faţă de cele măritate, era de trei ori mai mare decât acela găsit în ţară la întâmplare, iar raportul între femeile cu studii superioare faţă de femeile care nu au studii superioare, era de lo ori mai mare.

În al treilea rând, în grupă erau numai femeile care au voit voluntar să dezvăluie detaliile vieţii lor intime sexuale. Astfel de femei sunt rare. Femeile care destăinuiesc astfel de secrete sunt femei care au pierdut reticenţa feminină înnăscută. Multe din aceste femei au declarat că s-au bucurat când au fost muş­cate în timpul actului sexual şi această trăsătură le califică ca fi­ind anormale. Ori, numai o stare nevrotică poate să transfor­me durerea în plăcere.

Eşantioanele lui Kinsey au fost încărcate cu femei atipice şi masochiste. Imaginea sexuală a acestei grupe de femei, în mod curios lipsite de pudoarea naturală a femeilor, a fost suprapusă tuturor celorlalte femei.

Mai sunt şi alte greşeli în rapoartele lui Kinsey.

Mai întâi se trage concluzia că "femeia mijlocie" este angaja­tă într-o acţiune nerecomandabilă. Este o prăpastie tot atât de adâncă ca şi Marele Canyon, între ceea ce este recomandabil şi ceea ce este valoarea medie. Hindusul mijlociu bea apă mur­dară în pelerinajele sale, dar aceasta nu este niciodată reco­mandabil deoarece hinduşii mor cu miile de holeră. O concluzie greşită în darea de seamă a lui Kinsey este faptul că se recoman­dă femeii să se adapteze la vaIorile medii chiar dacă acestea sunt cu totul denaturate.

În al doilea rând, Kinsey situează femeia pe aceeaşi treaptă zoologică cu porcul şi nu vede nici un motiv pentru care viaţa sexuală a femeii să nu aibă aceeaşi structură cu a porcului. Dar porcul nu are nici o restricţie sexuală! Atunci de ce să o aibă femeia?

Mulţi oameni au gândit că raţionamentul este plauzibil bătând toba ca şi când ar fi fost ştiinţific. Alţii se întreabă de ce anumiţi "psihiatri pricepuţi" au spus lui Kinsey că restricţiile erau numai pentru cuget? Dacă deci bărbaţii şi femeile s-ar împreuna liber în ţarcul promiscuităţii, esenţialul în viaţă ar fi realizat. Dacă nu ar fi restricţii, nu ar fi nici înşelăciuni! Iată în sfârşit leacul universal care ar putea să vindece toate necazurile omenirii. Aşa dar oamenii ar putea să nu mai ţină seama de avertismen­tele biblice împotriva curviei, adulterului, homosexualităţii şi altor perversiuni (Romani 1:24-32; Marcu 7:20-23; Galateni 5:19-21). Ei ar putea să urmeze pe flautistul promiscuităţii într-o utopie unde nici un fel de restricţii nu ar fi puse impulsu­rilor sexuale oricât de sălbatice şi bizare ar fi acestea.

Acest zoolog deplora faptul că "legile învechite" ale codului moral erau un mare obstacol pentru punerea în funcţiune a ideilor sale. Dar flautiştii moderni sunt de părere că aceste legi vor fi curând schimbate. Atât timp cât aceste legi există, ei suge­rează adepţilor lor să caute "să evite conflictul deschis cu legea". Presupunem că nu va fi încercată seducerea tinerelor fete şi femeilor fără apărare, dacă asemenea caz este probabil conflictul cu legea.

Nu este oare cam straniu ca un zoolog, un specialist în studie­rea animalelor să se considere, el însuşi, o autoritate în ceea ce priveşte viaţa sexuală a femeilor? Tratând subiectul din punct de vedere pur animal, el eşuea ză complet când este aplicat raporturilor umane mult mai complicate.

Dar, ce gândesc medicii specialişti la încadrarea în aceiaşi ca­tegorie sexuală a femeii cu porcul?

Doi specialişti, un ginecolog şi un psihiatru au fost atât de puternic şocaţi de acest amestec necompetent, greoi şi stângaci, încât au scris o carte pentru a respinge teoriile eronate ale lui Kinsey. Redăm aci puţine din ideile lor:

Kinsey argumentează că deoarece toate tipurile de compor­tare sexuală au loc la speciile subumane, aceste eşantioane sunt normale şi pentru fiinţele omeneşti. Acest fel de logică nu ţine seama de toate progresele etice, religioase şi morale pe care le-a făcut omenirea... Kinsey părăseşte de asemenea întreaga concepţie medicală asupra perversităţii şi pune heterosexuali­tatea pe acelaşi nivel cu homosexualitatea şi contactul anima­lic... Actul sexual sănătos constă într-un fenomen psihologic foarte complex. El depinde de contopirea spirituală a unei per­sonalităţi cu cealaltă. Impulsul sexual la fiinţele omeneşti este legat de cele mai adânci emoţii... Iubirea firească nu poate să fie măsurată la o maşină LB.M. Orgasmul prin el însuşi nu în­seamnă nimic (Edmund Bergler, and William S. Kroger, "Se­xual Behavior", Journal of the A.M.A., January 9, 1954, pag. 168).

Kinsey asigura pe adepţii săi că răspândirea bolilor venerice prin raporturi sexuale premaritale este astăzi "o problemă rela­tiv fără importanţă" (Alfred C. Kinsey, et al, op. cit. pag. 327).

Acest vânzător de promiscuitate este în duşmănie cu Serviciul Sănătăţii Publice din SUA, care relata recent: "Estimăm că numărul de sifilitici netrataţi este astăzi de 1 200 000 cazuri şi că adevărata frecvenţă anuală este de 60 000 cazuri" (William J. Brown, "Current Status of Syphilis în the U.S.", Erie Coun­try Bulletin, February 1961, pag. 10). S-a estimat în continuare că numărul anual de noi cazuri de gonoree în această ţară se cifrează la 1.000.000.

Kinsey este foarte departe de cele mai competente opinii me­dicale atunci când face repetate deducţii că fetele care se angre­nează în îndrăgostiri premaritale au căsătorii mai pline de suc­ces decât celea care nu o fac (Alfred Kinsey, et al, op. cit. pp. 328-330, 385-390). Specialiştii care tratează oameni şi nu ani­male, resping această deducţie.

O astfel de informaţie este neştiinţifică. Nu există răsplată pentru orgasmul dragostei premaritale. Nu există răsplată pen­tru că în acest fel nu există nici răsfăţare (dragoste). Experienţa dovedeşte că fetele nevrotice au cele mai frecvente flirturi şi că de obicei fetele sănătoase emotiv, resping actul sexual fără iubire. Căsăloria rcuşită care are şi o potrivire sexuulă, se bazează mai mult pe un sentiment de încredere stabilit în mod treptat, simpatie şi respect mutual, decât pe oricare altă expe­rienţă premaritală sau proces sexual eronat (Edmund Bergler, and William S. Kroger, op. cit., pag. 168).

Un critic literar al unei cărţi scrise de experţi medicali afirmă în Jurnalul Asociaţiei Medicale Americane: Autorii pretind în mod just că Kinsey a judecat multe probleme medicale dificile fără a avea cunoştinţele medicale şi experienţa clinică necesară pentru o înţelegere justă a implicaţiilor, că el nu a ţinut seama în mod esenţial de influenţa profundă a aspectelor psihologice ale comportării sexuale şi că fără pregătire şi experienţă în psi­hiatrie a arătat o desconsiderare totală a nevrozei sexuale cu efectele sale multilateral de rele (Review of Kinsey's Myth of Female Sexuality: The Medical Facts, Edmund Bergler and William S. Kroger) în the Journal of the A.M.A., April 17, 1954, pag. 1396).

Dr. J. Irving Sands de la Institutul Neurologic din New-Jork se contrazice de asemenea cu Dr. Kinsey: Propria mea expe­rienţă în tratarea multor nevrotici şi psihotici... m-a condus la concluzia că activitatea sexuală premaritală are ca efect la femei o sărăcire a părţii emoţionale a personalităţii lor. Mai mult chi­ar, aceste îndeletniciri sunt un izvor de conflicte emoţionale (Irving J. Sands, "Marriage Counseling as a Medical Responsi­bility", New-York State Journal of Medicine, July 15, 1954, pag. 2052).

Toate acestea îmi amintesc de o reclamă pe care am văzut-o într-unul din raioanele unui magazin: "Puţin uzat, mare reduce­re de preţ".

Înainte ca cineva din noi să fle ispitit să asculte de acest fluier fermecat, ar fi indicat să privească la soarta acelora care l-au urmat deja. Destui cobai - fiinţe umane - atraşi de ideia că noutatea este sinonimă cu superioritatea, au alergat deja în goană pe străzi după el, astfel că poate fi făcută o apreciere cin­stită şi de bună cafitate.

Un psihoanalist proeminent din New-Jork, Dr. Eugene Eis­ner, povesteşte despre un pacient care cu siguranţă n-a fost înşelat de vreo "oribilă inhibiţie religioasă". Pacientul declara în anul 1950: "Am avut şase aventuri sentimentale în ultimii zece ani, dar nu mi s-a părut să mă bucur de vreuna din ele. S-a întâmplat ceva cu mine? Eu simt că nu am obţinut nimic din ceea ce presupuneam că voi avea din viaţa amoroasă" (Maurice Zolotow "Love Is Not a Statistic", Reader's Digest, April 1954, pag. 9).

Un alt psihiatru declară: "De circa 15 ani am fost confidentul actorilor şi actriţelor din Broadway şi Hollywood, care aveau ocazia favorabilă să trăiască o viaţă sexuală de promiscuitate. Unii dintre ei o trăiesc până în pânzele albe, 8-10-12 "aventuri" pe an. Atunci când se încred în tine, lasă ruşinea la o parte şi sinceri mărturisesc cât de înşelătoare şi nesatisfăcătoare sunt toate acestea" (Ibid.).

Într-o clinică din San Francisco au fost internate douămii de fete care au fost captivate de flautişti, hipi şi numeroase varie­tăţi de flaute fermecate. Aceste fete au fost întrebate dacă au obţinut măcar vreo plăcere trecătoare din experienţele lor sexuale. în conformitate cu apologeţii libertăţii sexuale ne-am fi aşteptat la declaraţii entuziaste. Din contră, numai o treime din fete au declarat "puţină plăcere". Celelalte două treimi au desc­ris simţămintele lor ca "ândoială, vinovăţie, ruşine, indiferenţă sau totală neplăcere" (Howard Whitman "The Slavery of Sex Freedom", Better Homes & Gardens, June 1957, pag. 219).

Mereu trebuie reamintit că Dumnezeu este acela care a pus pecetea sa de aprobare pe căsătorie. "Căsătoria să fie ţinută în toată cinstea şi patul să fie nespurcat, căci Dumnezeu va judeca pe curvari şi pe preacurvari" (Evrei 13:4). Restricţiile din Biblie, cartea călăuză a lui Dumnezeu, nu au fost destinate niciodată să diminueze plăcerea sexuală a omului, ci mai degra­bă să-i dea posibilitatea să realizeze rnaximum de plăcere în aceşt domeniu. într-adevăr este foarte trist că mulţi oameni sunt la fel cu vacile care răzbat forţat gardul ce înconjoară luxu­rianta lor păşune şi după aceea trăiesc din raţii de foamete într-un deşert de cactuşi.

Howard Whitman, ziarist american care a călătorit foarte mult pentru a studia rezultatele acestei neosexualităţi omeneşti, scrie:

Noi standarde de libertate sexuală au fost încercate, aducând noi culmi de ilegitimitate, o povară zdrobitoare de divorţuri şi o sarcină de probleme psihiatrice mai mari ca oricând... ve­chea reţetă a fost respinsă şi "noua libertate" a dat greş. Tinere­tul a fost lovit rău! Sunt felurite lovituri pe care noi nu le cunoaştem decât aproximativ, în timp ce agenţiile sociale calcă legea în picioare şi nu ataşează la dosare rapoartele medicale asupra căsătoriilor forţate, gravidelor şi bolilor venerice. Există lovituri ce nu se dau în vileag ca să nu distrugă familii şi să se "păstreze liniştea" acestora. Mai există lovituri pe tăcute, când tinereţea este "norocoasă" şi "menajul iese basma curată".

Aceste lovituri pe tăcute - remuşcarea, regretele, pierderea respectului, dezamăgirea asupra viitorului individului - pot să fie cele mai mari lovituri dintre toate ("Youth and the Natural Urge", Better Homes & Gardens, July 1957, pag. 43).

În calitate de medic am oarecare experienţă cu aceste felurite lovituri. Multe fete tinere au udat biroul meu cu lacrimile lor. Ruşinea, ocara, ostracizarea, ardeau în inima lor ca un fier îns­cins şi durerea continua ani dearândul. Există o mare diversitate de manifestări nevrotice care produc multiple boli psihomatice. Popurul nu ştie, dar medicul ştie că ruperea îngrădirilor lui Dumnezeu în viaţa sexuală este cauza principală a guşei toxice a Ecaterinei, a artritei Elenei sau internarea Suzanei într-un ospiciu de nebuni. într-adevăr aceste fete nu au fost legate de "oribila restricţie a inhibiţiilor religioase". Ele au trăit expe­rienţa privărilor de libertate în diferite feluri şi greu, mult mai greu de suportat. "Libertatea vieţii sexuale" promisă, s-a trans­format într-o sclavie de nesuportat, de cel mai rău gen.

Duşmanii adevăraţi ai fericirii vieţii sexuale a omului sunt acei ce ar voi să-l rupă de la căminul său, de la familia sa şi de la pre­ceptele biblice. Puţini oameni s-au oprit vreodată asupra faptu­lui că binecuvântările vieţii sexuale şi ale civilizaţiei de care ne bucurăm, se revarsă pentru că o mare mulţime de oameni iau în seamă cuvintele lui Isus:

"Dar de la începutul lumii, Dumnezeu i-a făcut bărbat şi femeie. De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de nevastă-sa; şi cei doi vor fi un trup.

„Aşa dar, ei nu mai sunt doi, ci un singur trup" (Marcu cap. 10 vers. 6-8).

Oamenii care iau această învăţătură biblică ca model, se vor salva pe ei înşişi de multe boli şi de o mie de supărări de inimă. Este îmbucurător să vezi specialişti eminenţi recunoscând că preceptele biblice asupra căsătoriei depăşesc toate planurile omeneşti. Tinând o cuvântare la un miting anual al medicilor din statul New-Jork, Dr. Irving J. Sands a spus:

Ar fi bine să atragem atenţia asupra faptului că schimbarea şi progresul nu sunt sinonime, că nu ce este nou este în mod nece­sar şi bun şi nu tot ceea ce este vechi este numaidecât rău... într-adevăr cele zece porunci sunt vechi, dar ele cuprind încă cel mai de seamă cod de igienă spirituală şi cea mai bună culegere de regulamente şi orânduiri pentru relaţiile de etică umană ce a fost vreodată oferită pentru neamul omenese...

O căsătorie fericită este rezultatul unei relaţii armonioase înt­re doi oameni maturi. Căsătoria este instituţia cea mai puter­nică a omului civilizat (Irving J. Sands, op. cit. pp. 2052-2055).



Persoane interesate