Umpleţi vidul! > Ultimul cuvânt


ULTIMUL CUVÂNT

Înţelegem pe bieţii atei, care trebuie să vorbească după cum li se ordonă. Dar dacă un cârciumar serveşte vin prost, el îşi poate uşura cugetul, dându-l cu o măsură mai mică.

Şapte sute de pagini de tăgăduire după tăgăduire — tăgăduire a lui Dumnezeu, a Bibliei, a vieţii veşnice şi a umanităţii, arată un exces de zel.

Aţi scris o carte plictisitoare. Nu este vina voas­tră. N-aţi avut încotro. Fiecare om are un gol format de Dumnezeu în inima sa. În loc să umpleţi golul cu Dumnezeu, aţi scris o carte despre structura şi fru­museţea unui gol.

Aţi fost nevoiţi s-o scrieţi. Cărţile ateiste sunt singurele cărţi despre ateism, pe când Luther a spus: “Domnul nostru a scris făgăduinţa învierii nu numai în cărţi, ci şi în fiecare frunză a primăverii”.

Da, cartea voastră este plictisitoare. Dar este şi otrăvitoare pentru sufletele care nu au libertatea de a citi cărţi religioase şi, în felul acesta, să vină la cunoştinţa adevărului. Vă asemănaţi cu cel ce induce în eroare omizile, spunându-le că toate străduinţele lor sunt zadarnice; că niciodată nu vor deveni fluturi frumoşi. Voi spuneţi mugurilor că nu vor deveni niciodată flori. Voi omorâţi sufletele oamenilor, spunându-le că ei nu sunt destinaţi să fie asemănători cu Isus Cristos în această viaţă şi în paradis, pentru toată veşnicia.

Nu intenţionez să vă insult. Doresc să vă ajut să vă daţi seama de starea inimii voastre care este groaznic de periculoasă. Sunteţi mai răi decât crimi­nalii. Ei ucid numai trupurile. Voi ucideţi sufletele, făcându-le incapabile de a se bucura de Dumnezeu.

De aceea vă dau sfatul pe care l-a dat Sonia uci­gaşului Raskolnikov: “Scoală-te, du-te îndată, chiar în acest minut, şi stai la răspântii de drumuri, acolo îngenunche şi sărută mai întâi pământul pe care l-ai întinat, după aceea pleacă-te în faţa întregii lumi, în toate cele patru puncte cardinale şi spune-i cu voce tare: “Am ucis”. Atunci Dumnezeu îţi va trimite din nou viaţă”. Vă duceţi oare? Vă duceţi oare?

Eu am făcut întocmai aşa, pentru că şi eu am omorât suflete în trecut.

Ca şi voi, eram un ateu, până în ziua când mi-am venit în fire şi am făcut literalmente după sfatul re­comandat de Sonia. Acum tremur la gândul vieţii de suferinţă care vă aşteaptă, dacă veţi continua în ateismul vostru. Am fost găsit de Cristos şi am fost salvat din ateism, din crimă. Această cale este deschisă şi pentru voi.

Oare vă duceţi? Oare vă duceţi?



Persoane interesate