Esenţialul creştinismului > Prefaţă


Prefaţă

Ce este în definitiv creştinismul? Mulţi îşi pun această întrebare, convinşi că este o bună religie, dar că este lipsită de rigoare intelectuală.

La vârsta în care începem să gândim, să examinăm cu un spirit critic noţiunile religioase gata pregătite, ni se pare adeseori mult mai uşor de a renunţa la credinţa copilăriei noastre, în loc de a examina, de a adânci ceea ce ea ne-a învăţat.

Această carte vrea să răspundă la această preocupare. Ea se adresează acelora care se întreabă din toată inima dacă creştinismul este adevărat, dacă da, ce implică acest lucru? Fără a pretinde de a face un studiu complet, nici o intro­ducere la credinţa creştină, ea încearcă să expună într-o formă sumară, dar sinceră, câteva din motivele pe care le avem de a crede în Cristos. Punctul nostru de plecare va fi personajul istoric, Isus Cristos. Desigur că El a existat, nu avem motive să ne îndoim. Autori păgâni, ca şi autori creştini, au admis existenţa istorică a lui Isus.

El a fost om; S-a născut, a crescut, a lucrat, a suferit şi a murit ca toţi oamenii. Dar putem crede noi oare, că El era şi Dumnezeu? Divinitatea lui Isus, nu este oare mai curând una din superstiţiile creştinismului? Există oare o dovadă a acestei afirmaţii surprinzătoare, pe care o fac creştinii şi anume că „Tâmplarul din Nazaret”, era Fiul Unic a lui Dumne­zeu?

Dacă vrem să fim sinceri faţă de noi înşine, nu putem să ne eschivăm de la această întrebare fundamentală. Dacă Isus nu este Dumnezeu, întrupat într-un trup omenesc, atunci creştinismul se poate prăbuşi. Nu ne mai rămâne decât o reli­gie în plus, frumoasă poate prin morala ei, dar golită de valoarea ei specifică.

Probele în ceea ce priveşte divinitatea lui Isus abundă, probe istorice care concordă. Avem mai întâi afirmaţiile uimitoare ale lui Isus, în acelaşi timp atât de îndrăzneţe şi atât de umile. Apoi noi suntem impresionaţi de personalitatea Lui unică. Isus s-a comportat pe acest pământ ca un vizitator, venit din altă lume. Puterea şi blândeţea Lui, dreptatea ţi calda lui compătimire, grija Lui pentru copii, şi dragostea Lui pentru cei năpăstuiţi, stăpânirea de sine şi însuşirile Fiinţei Sale, au câştigat simpatia întregii lumi. În sfârşit moartea Sa cruntă, nu este nicidecum punctul final al vieţii Lui. Învierea Lui este recunoscută şi împrejurările de care ea este înconjurată sunt în chip ciudat convingătoare.

Dovedind că Isus este Fiul lui Dumnezeu, creştinismul nu se limitează la această afirmaţie, îndată ce am fost convinşi de divinitatea Persoanei lui Isus, noi trebuie să examina ţinta întrupării Lui şi natura lucrării Lui. În acest sens Biblia afirmă că „El a venit în lume, ca să mântuiască pe cei păcăto­şi”. Lipsiţi prin păcatele noastre de părtăşia cu Dumnezeul cel sfânt, noi avem nevoie de a fi iertaţi şi eliberaţi, de egoismul nostru. Pentru a trăi la înălţimea idealului nostru şi pentru a învăţa a ne iubi unii pe alţii, trebuie să primim de la El forţa necesară, lată „mântuirea” pe care Isus a venit să ne-o aducă prin moartea şi învierea Sa. Şi totuşi nu ajunge numai să credem în divinitatea lui Cristos, să recunoaştem starea de pierzanie a omului, şi lucrarea de mântuire a lui Isus. Creştinismul nu este un simplu „credo”, credinţa noastră tre­buie să se traducă în fapte. Dumnezeu ne cheamă pentru a face, ca inima, duhul, sufletul şi voinţa noastră, să fie supuse în întregime lui Isus Cristos. Noi trebuie să ne umilim înaintea Lui, să ne punem toată încrederea în El, să-L primim ca Mântuitor şi Domn; să devenim membri fideli ai bisericii Lui, şi să ne asumăm responsabilităţile ce ne revin ca cetăţeni ai cerului! Aceasta este „esenţialul creştinismului”, temă pe care o vom dezvolta în paginile ce urmează. Dar înainte de a aborda subiectul divinităţii lui Isus, să începem printr-o introducere necesară: creştinismul declară că noi îl putem găsi pe Dumnezeu în Isus Cristos. Pentru a înţelege mai bine această afirmaţie, trebuie să înţelegem, că Dumne­zeu însuşi ne caută, şi deci la rândul nostru trebuie şi noi să-L căutăm.



Persoane interesate