Boli evitabile > Prefaţă


Prefaţă

Pacea nu se vinde în tablete! Acest lucru este regretabil din cauză că ştiinţa medicală recunoaşte că emoţiile, precum şi frica, supărarea, invidia, ranchiuna şi duşmănia, sunt răspunzătoare de majoritatea bolilor noastre. Estimările variază de la 60% la aproape 100%.

Încordarea emotivă (stresul) poate produce hipertensiune arterială, guşă toxică, migrene (dureri de cap), artrite, apo­plexii, tulburări cardiace, ulcere gastro-duodenale şi alte boli serioase prea numeroase pentru a fi menţionate. Ca medici, putem prescrie tratamente pentru simptomele acestor boli, dar nu putem face prea mult pentru cauza ce stă la baza lor: dezordinea emoţională.

Este regretabil, dar pacea nu o primeşte nimeni în tablete! Avem nevoie de ceva mai mult decât de tablete pentru tensiunile ce produc boală bărbatului care şi-a pierdut toate economiile realizate în viaţa lui, pentru sufletul fetei înlăcrimate care a fost părăsită, pentru tânărul tată care are un cancer ce nu poate fi operat, pentru soţia care are un bărbat crai, pentru adolescentul disperat de semnul ce are pe faţă din naştere, pentru intrigantul care stă treaz noaptea încercând să ticluiască metode prin care să înşele pe vecinul său.

Această carte a luat naştere ca urmare a mii de suspine ale multor oameni care au părăsit cabinetul meu fără să primească un ajutor potrivit. Nu am avut timpul necesar decât spre a prescrie câteva tablete pentru durerile lor. Am ştiut însă că există ceva mai bun pentru vieţile lor decât tabletele prescrise. în această carte am prescris reţeta pe care aş fi dorit s-o dau acestor pacienţi dacă aş fi avut şi timpul necesar.

Mă grăbesc să adaug că acest sfat nu este al meu propriu. Atunci când Dumnezeu a scos pe israeliţi din chinurile Egiptu­lui, El le-a promis că dacă vor asculta de legile Sale, El nu va lăsa "nici una din boli..." să cadă asupra lor (Exod 15:26). Dumnezeu garantează o ocrotire totală faţă de boli, ocrotire pe care medicina modernă nu poate s-o acorde. A fost promisiu­nea lui Dumnezeu o simplă asigurare? Au fost israeliţii scutiţi în mod miraculos de aceste boli? Ar putea aceleaşi reguli să ne salveze şi astăzi?

Sunt încredinţat că cititorul va fi mirat să descopere că sfaturile Bibliei pot să-l scutească de unele boli infecţioase, de unele cancere devastatoare şi de un lung şir de boli psihoso­matice, care cresc în ciuda tuturor eforturilor medicinii mo­derne.

Sunt dator a mulţumi multor oameni, dar întâi de toate pa­cienţilor mei. Deşi multe cazuri sunt relatate din povestiri reale, ele sunt deghizate şi combinate cu povestirile altor pacienţi.

Această carte nu ar fi luat naştere niciodată fără ajutorul dat cu simpatie de dr.Gustav Prinsell şi dr.J.Myron Stern, care au avut o grije deosebită de cabinetul meu timp de aproape nouă luni. Un alt medic binevoitor, Ray W.Hazlett, Litt.D. m-a încurajat şi m-a ajutat în primele luni, încât am putut s-o termin aşa de repede.

Sunt foarte îndatorat domnişoarei Sophia Davis care a corec­tat toate greşelile gramaticale şi le-a completat din abundenţă cu virgule şi alte semne asemănătoare. Doamnei Muriel Babbit îi datorez de a fi prelucrat micile ciorne secundare pe curat, bătute la maşina de scris astfel ca să apară cel mai uşor pentru editor.

Fiica mea Linda şi soţul ei dr.J.Myron Stern mi-au dat din plin câteva "doze de vitamine" usturătoare, pentru care le sunt acum recunoscător. Faţă de Alice Jean soţia mea, am aprecie­rea cea mai adâncă pentru sprijinul şi încurajarea permanentă.

Mai presus de toate, mulţumesc Domnului pentru călăuzirea Sa binevoitoare şi ajutorul Său manifestat în toate căile mele.



Persoane interesate