Biblia şi ştiinţa > Epilog: Biblia prezentată de ea însăşi


EPILOG
BIBLIA PREZENTATĂ DE EA ÎNSĂŞI

„Prin credinţă pricepem că lumea a fost făcută prin Cuvântul lui Dumnezeu, aşa că tot ce se vede n-a fost făcut din lucruri care se văd” (Evrei 11:3; 2 Petru 3:5).

„După ce a vorbit în vechime părinţilor noştri prin pro­oroci, în multe rânduri şi în multe chipuri, Dumnezeu, la sfârşitul acestor zile, ne-a vorbit prin Fiul” (Evrei 1:1-2).

„Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu...” (2 Timo­tei 3:16; cf. 2 Petru 1:19-21).

„Lucrurile, pe care le spun, le spun aşa cum Mi le-a spus Tatăl... Cuvintele, pe care vi le spun Eu, nu le spun Eu, nu le spun de la Mine” (Ioan 12:49-50 şi 14:10).

„Cuvintele, pe care vi le-am spus Eu, sunt duh şi viaţă” (Ioan 6:63).

„Temelia Cuvântului Tău este adevărul... Cuvântul Tău este adevărul” (Psalmul 119:160; Ioan 17:17).

„Orice cuvânt al lui Dumnezeu este încercat... Nu adăuga nimic la cuvintele Lui, ca să nu te pedepsească şi să fii găsit mincinos” (Proverbele 30:5-6; cf. Apocalipsa 22:18-19).

„Cuvântul lui Dumnezeu este o "oglindă" care arată omului "faţa lui firească" (Iacov 1:23-25); "laptele duhovnicesc şi curat" necesar pruncului în credinţă ca prin el să crească spre mântuire (1 Petru 2:2); ca o "ploaie" roditoare care udă pământul şi-l face să rodeas­că (Isaia 55:10-11); o comoară "mai de preţ decât aurul, decât mult aur curat" (Psalmul 19:11).

„Nu este Cuvântul Meu ca un foc, zice Domnul, şi ca un ciocan care sfărâmă stânca?” (Ieremia 23:29).

„Cuvântul Tău este o candelă pentru picioarele Mele şi o lumină pe cărarea mea” (Psalmul 119: o05).

„Este scris: "Omul nu trăieşte numai cu pâine, ci cu orice cuvânt care iese din gura lui Dumnezeu" (Matei 4:4; Deuteronom 8:3).

„Ce dulci sunt cuvintele Tale pentru cerul gurii mele! Mai dulci decât mierea în gura mea!” (Psalm 119:103; cf. Ezechiel 2:7 până la 3:3 şi Apocalipsa 10:8-9).

„Semănătorul a ieşit să-şi samene sămânţa... Sămânţa este Cuvântul lui Dumnezeu” (Luca 8:5 şi 11).

„Luaţi sabia Duhului care este Cuvântul lui Dumnezeu” (Efeseni 6:17).

„Cuvântul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăişuri...” (Evrei 4:12).

„Ferice mai degrabă de cei ce ascultă Cuvântul lui Dum­nezeu şi-l împlinesc” (Luca 11:28).

„Credinţa vine în urma auzirii, iar auzirea vine prin Cuvântul lui Cristos” (Romani 10:17).

„Tocmai Scripturile mărturisesc despre Mine, a spus Isus... Dacă aţi crede pe Moise, M-aţi crede şi pe Mine, pentru că el a scris despre Mine” (Ioan 5:39 şi 45-47).

„Iarba se usucă, floarea cade; dar Cuvântul Dumnezeului nostru rămâne în veac” (Isaia 40:8; 1 Petru 1:24-25).

„Cerul şi pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece” (Matei 24:35).

„Câtă vreme nu va trece cerul şi pământul, nu va trece o iotă sau o frântură de slovă din Lege, înainte ca să se fi întâmplat toate lucrurile” (Matei 5:18; cf. Isaia 46:9-11).

„Pe cine Mă nesocoteşte şi nu primeşte cuvintele Mele, are cine-l osândi: Cuvântul pe care l-am vestit Eu, acela îl va osândi în ziua de apoi” (Ioan 12:48).




Persoane interesate